Китайският технологичен гигант Tencent обяви разочароващи приходи и печалба през второто тримесечие на фона на регулаторните препятствия пред бизнеса му с игри, съобщава Wall Street Journal.
Базираната в Шънджън компания обяви спад на нетната си печалба с 2% до 17,9 млрд. юана (2,7 млрд. долара) за трите месеца до края на юни. В същия период приходите ѝ са нараснали с 30% до 73,7 млрд. юана (10,7 млрд. долара). Анкетирани от S&P Global Market Intelligence анализатори очакваха нетна печалба от 18,7 млрд. юана и приходи от 77,8 млрд. юана.
Това е „огромно разминаване“, казва Шон Янг, изпълнителен директор на Blue Lotus Capital Advisors. „Резултатите за второто тримесечие не са много добри“, допълва той.
Tencent е преследвана от редица регулаторни препятствия в последните месеци на фона на усилията ѝ да получи одобрението на китайските регулатори за продажбата на видеоигрите си, които са най-големият източник на приходи за компанията.
В понеделник тя съобщи, че китайските регулатори са блокирали продажбите на “Monster Hunter: World”, по-малко от седмица след като атакуваха платформата ѝ за разпространение на компютърни игри WeGame. Гейминг лицензът ѝ беше отнет, след като китайските регулатори получили „голям брой оплаквания“, съобщи компанията в комюнике. Очакваше се, че Monster Hunter ще подкрепи стагниращия ѝ бизнес с игри за настолни компютри, който отбеляза спад от 8% през второто тримесечие спрямо първите три месеца на годината.
Спрямо първото тримесечие приходите от игри за мобилни телефони са намалели с 19% до 17,6 млрд. юана (2,5 млрд. долара). Това се дължи главно на „невъзможността за извличане на печалба от популярни тактически игри и момента на представяне на нови игри“, съобщи Tencent в комюнике.
Компанията не успя да извлече печалба от две мобилни версии на изключително популярната си игра за настолни компютри “PlayerUnknown’s Battlegrounds”. През 2017 г. Tencent получи лиценз за правата върху играта PUBG, както е известна сред феновете, от южнокорейската компания Bluehole и по-рано тази година пусна безплатните мобилни игри. Но китайският медиен регулатор все още не е одобрил закупуването им във виртуалното пространство.
За да може Tencent да извлече печалба от игрите, Националното управление „Радио и телевизионни станции“ и министерството на културата и туризма трябва да одобрят нови заглавия. Първият регулатор не е одобрявал нови игри от март, което е част от преструктурирането на регулаторните агенции, наблюдаващи индустрията, посочват анализатори.
Регулаторите все още са в „преходен период по отношение на правомощията, а това прави малко неясно кой трябва да отговаря за одобряването на игрите на този етап. Всичко беше спряно за около пет месеца“, казва Янг от Blue Lotus.


Четири български победи и шест нокаута белязаха SENSHI 29
Арестуваха двама заради 30 литра ракия в Добрич
Ексклузивен бонус код и топ милиардерите в гейм индустрията
Тръмп: Зеленски не е готов да подпише мирното ни предложение
"Продължаваме промяната": Преработеният бюджет е за кошчето
Високият акциз на цигарите е от полза за здравето, семейния бюджет и икономиката
Тръмп е разочарован от реакцията на Зеленски към плана Белият дом за мир
Афишът на Уолстрийт: „BATMMAAN се завръща“ vs. „Великолепната седморка“
Тайландски удари с F-16 разклащат мирния план на Тръмп в Камбоджа
Петролът се стабилизира с фокус върху покупките от Индия и атаките на Украйна
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Четири български победи и шест нокаута белязаха SENSHI 29
Седмицата: Вот на недоверие, протести и контрапротести - ДПС излизат първи на 9-и
Йотова: Този вот на недоверие е различен
Нинова: Преправеният бюджет е по-голяма измама от предишния